Kdy začít s angličtinou
Angličtinu můžeme začít objevovat již od narození.
Připadá Vám to jako nesmysl učit již takto malé děti?
V žádném případě tomu tak není a náš syn Jonášek, nás o tom ještě víc přesvědčuje.
Dětští psychologové se shodují na názoru, že právě do dvou let se dětem v mozku tvoří jazyková centra a právě kolika jazykům je dítě vystavováno, tolik jazykových center mu umožníte vytvořit.
https://www.youtube.com/watch?v=L6ZGUFxVqdI
Proč jsou děti úspěšnější v učení se jazyků, než dospělí?
Vědci studovali mozky dětí pomocí magnetické rezonance a technologie animace a objevili, že děti zpracovávají jazykové informace v jiné oblasti mozku než dospělí. Výzkum neurologického osvojování si jazyka tedy ukazuje, že raná výuka cizího jazyka u dětí ve věku do 7 let je velmi prospěšná.
Vědci říkají, že poslouchání zvuků a akcentů cizích jazyků od raného věku může být velmi cenné.
Je-li však dítě do 7 let vystaveno pravidelnému setkání s cizím jazykem, dokáže rozvinout nové neutronové sítě v mozku a reaktivovat staré. Během této doby si ukládá nový cizí jazyk ve stále stejné části mozku právě tam, kde má uloženou svou mateřštinu.
Tuto vnímavost k cizím jazykům si dítě uchovává do svých 5 ti let.
V 9 ti letech vrozená vnímavost k cizím jazykům mizí.
Jak se děti učí cizí jazyk?
- odezíráním, nasloucháním
- napodobováním a užíváním jazyka v kontextu
- hraním si se slovy a zvuky
- zkoušením nových věcí "jen tak"
- zpíváním, učením se říkanek a jazykových hříček
- akceptováním instrukcí a spoluprácí s dospělým
- nadšením pro cokoliv
- procvičováním a opakováním za pomocí gest a mimiky
- zapojením do her
- experimentováním s významy slov, intonací i s mluvidly
- používáním intuice
Čerpáno z knihy
Angličtina pro předškoláky - Milena Lásková , Praha 2007 Nárovní ústav odborného vzdělávání